est, tgt

luni, 29 dec. 2008, 23:41

Esbjörn Svensson Trio, format din Esbjörn Svensson la pian, Dan Berglund la contrabas şi Magnus Öström la tobe, a reuşit să îmi atragă destul de tare atenţia acum câteva luni când, ascultând radioul last.fm, am dat peste From Gagarin’s Point of View. Deşi grupul nu mai există la ora actuală (din cauza decesului liderului, din păcate), cei trei au lăsat publicului o discografie destul de cuprinzătoare. Nu voi răpi ascultătorului plăcerea de a devora materialul; mă rezum la a da câteva nume de melodii care (pe lângă cea menţionată mai sus) mi s-au părut geniale: Picnic (From Gagarin’s Point of View), Believe, Beleft, Below şi Elevation of Love (Seven Days of Falling), When God Created The Coffeebreak (Strange Place for Snow) sau A Picture of Doris Travelling With Boris (Viaticum), toate astea au reuşit într-un fel sau altul să rezoneze în capul meu şi să mă sensibilizeze la ureche, fiindcă au un fel foarte delicat de a se desfăşura.

Tord Gustavsen Trio îl are ca membru principal (evident) pe nenea Tord Gustavsen, muzician norvegian, ceea ce explică un pic stilul mai închis, mai apăsat decât al celor de la EST. Din trio mai fac parte Harald Johnsen (double bass) şi Jarle Vespestad (baterie). Dintre cele trei albume scoase până în prezent, cel mai tare m-a prins Being There. Mi s-a părut interesant faptul că Tord Gustavsen a studiat aspectele psihologice ale improvizaţiei şi a scris şi o teză pe tema asta. În ciuda faptului că se folosesc doar instrumente reci (pian, tobe, contrabas), sound-ul reuşeşte să fie unul al naibii de atmosferic, cu multe spaţii libere, iar fiecare bucată de pian (acord sau improvizaţie) pare să fie foarte bine gândită, ceea ce nu mă surprinde deloc din partea unui trio de jazz.

Comentariile sunt dezactivate.